Indledning
Gag.dk ejes og drives af Festbutikken ApS, CVR-nr. 37898260 Friis Hansens Vej 3, 7100 Vejle, Tel. 2621 2117 Mail : kundeservice@gag.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på gag.dk, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Bestilling og betaling
Gag.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Bestillinger foretaget inden kl 13 på hverdage, vil for det meste blive afsendt samme dag, og du kan derfor forvente at have bestillingen efter 1-2 dage.
Eventuelle ekstra betalinger for ex. fragt eller betalingsform vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”til kassen” , hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan vælge mellem Betaling med betalingskort ( Visa, Visa Elektron, Dankort, Mastercard, Mastercard Debet, JCB og Maestrocard), eller EAN.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til gag.dk.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
1 måneds fortrydelsesret. Køb i December frem til 16.december kan fortrydes frem til 31.12.
Fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos gag.dk har du 1 måneds fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en dag hvor vi ikke har åben forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du kan prøve varerne som du vil kunne gøre det i vores Butik, men pas på ikke at ødelægge det. Udsæt ikke varerne for lugte som røg ,sved eller lign. Emballagen er en vigtig del af varen for at kunne sælge den igen, så pas derfor på emballagen og etiketter.
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, ex. på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.
Parykker, Strømper, Øjenlinser og Undertøj er forseglet og tages ikke retur hvis de har været prøvet.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 1 måned efter modtagelsen af varen. Du kan benytte standardfortrydelsesformular i Vores Returportal, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Eller Du kan sende følgende oplysninger Ordrenr. Bestilt og modtaget dato, Navn, Adresse samt hvilke varer du ønsker at fortryde.
Uafhentet pakker i pakkeshop
Returnerede ikke afhentede pakker i pakkeshoppen pålægges et gebyr udover returfragten på 50 kr. Beløbet opkræves da vi har ekstra håndteringsomkostninger og da Pakkeshoppen opkræver et gebyr for uafhentet pakker.
Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Fortrydelsesret på erhvervskøb
Der ydes ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Festbutikken Gag.dk
Friis Hansens Vej 3
7100 Vejle
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Køb en pakkelabel hos os til 39 kr.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller som afhentning på posthus/afhentningssted. Vi ser ofte at DAO ikke leverer pakker selv om de opkræver for levering.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 7 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din vare retur. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
du reelt har taget varen i brug,
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@gag.dk eller telefonisk på 26 21 21 17.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Bla. at vi sender en returporto til dig, så vi har betalt returfragten.
Varen skal sendes til:
Gag.dk
Friis Hansens Vej 3
7100 Vejle
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 100 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og vi anbefaler at du får en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller som afhentning på posthus/afhentningssted.
Persondata
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på gag.dk er Festbutikken ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontor@gag.dk .
Cookies
Ved at benytte gag.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på gag.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik her.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på gag.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Klage adgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice på tel 26 21 21 17 eller mail kundeservice@gag.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2022
Se alt vores udklædningstøj her.